Informatie

Da Capo's Popkoor uit Uithoorn is een gemengd koor (hoge sopranen, mezzo sopranen, alten, tenoren en bassen) dat zich volledig toelegt op de vertolking van eigentijds poprepertoire. Het koor is opgericht in 1993 door Ferdinand Beuse. Allereerst als stichting en per 15 juni 1999 als vereniging. Momenteel telt het koor ruim 35 leden tussen de 25 en de 65 jaar. De professionele leiding van Da Capo's Popkoor is sinds begin 2001 in handen van dirigent Floor van Erp. We repeteren elke donderdagavond in buurthuis "Ons Streven" in Amstelhoek.

Partituren

In principe worden alle stijlen en richtingen binnen de popmuziek door Da Capo's Popkoor gezongen; het repertoire omvat nummers uit alle belangrijke stromingen van de laatste veertig jaar. Van Simon & Garfunkel tot Robbie Williams, van Marco Borsato tot Bløf - en alles wat daar tussenin ligt: The Eagles, Madonna, Queen, Bløf, De Dijk, Adèle. Daarnaast staan ook gedurfde a-capella nummers op het programma. Het is één van onze doelstellingen om als all-round popkoor een zo breed mogelijk publiek aan te spreken met een zo gevarieerd mogelijk programma.

Onnodig te zeggen dat Da Capo's Popkoor er naar streeft om het poprepertoire strak, sterk en swingend te vertolken. Om die reden wordt er gewerkt met originele arrangementen, die speciaal voor Da Capo door  o.a. arrangeur, Carwin Gijsing, werden geschreven. Van elk nummer is een unieke vier- of vijfstemmige bewerking gemaakt, die (letterlijk!) is afgestemd op de vocale verhoudingen binnen het koor.

Een greep uit de optredens en concerten

• De eigen produkties “Vanaf het begin” (1998), “Let The Sunshine In” (2001), “HAIR/Woodstock” (2002) “Made in Holland” (2003), “Moves in Mysterious Ways” (2005), “On A Winter’s Day” (2005) “From New York To LA” (2007), “GREAT!” (2008), "Streetlife" (2010), "pReview" (2012), "YoHo YoHo" Kerstconcert (2103); "All the way to 20DC", Jubileum/reunie concert (2014), "Driven by Music" (2017).
  • Optredens met bekende artiesten zoals Karin Bloemen en De Josti Band;
  • Optredens tijdens landelijke feestelijkheden (zoals 5 mei en koninginnedag vieringen);
  • TV-optredens bij o.a. Paul de Leeuw;
  • Hotzone korenfestival 2003 en 2005 (prijswinnaars beste arrangementen en solisten);
  • Optredens bij diverse (bedrijfs-)gelegenheden;
  • Lancering van eigen CD's, Video’s en DVD’s van onze eigen concertprodukties.